Obchodné a reklamačné podmienky
OBCHODNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY
THE BRICKS s.r.o.,
so sídlom Štôla 138, 059 37 Štôla
IČO: 50270931, DIČ: 2120256765
zapísaná v obchodnom registri vedeným Okresným súdom Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 32773/P pre kúpu tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) alebo iným prevádzkovateľom živností (veľkoobchod) prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na webovej adrese https://www.floki.sk/.
I ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) spoločnosti THE BRICKS s.r.o., so sídlom Štôla 138, 059 37 Štôla, IČO: 50270931, DIČ: 2120256765 zapísanej v obchodnom registri vedeným Okresným súdom Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 32773/P (ďalej len „predávajúci“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvorenej medzi predávajúcim a inou fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej adrese https://www.floki.sk/, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
1.2. Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky predávajúceho umiestnenej na adrese https://www.floki.sk/ (ďalej len „webová stránka“) a ďalšie súvisiace právne vzťahy.
1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
1.5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté z kúpnych zmlúv uzatvorených za doby účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
II UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY A URČENIE ROZHODNÉHO PRÁVA, KTORÝM SA BUDE KÚPNA ZMLUVA RIADIŤ
2.1. Právny vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim založený kúpnou zmluvou uzatvorenou prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho sa spravuje právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak ide o právny vzťah s medzinárodným prvkom, na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, t.j. fyzickou osobou, ktorá pri kúpe tovaru nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, s obvyklým pobytom mimo územia Slovenskej republiky, sa vzťahuje aj ochrana, ktorú spotrebiteľovi zaručujú kogentné normy právneho poriadku krajiny jeho obvyklého pobytu.
2.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje zoznam tovaru ponúkaného predávajúcim na predaj, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkaného tovaru. Ceny ponúkaného tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní. Predávajúci je oprávnený ku kúpnej cene prirátať aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a prípadne aj iné náklady a poplatky, o ktorých bude kupujúci vopred informovaný. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok. Kupujúci berie na vedomie, že môže dôjsť k vypredaniu ponúkaného tovaru a tovar mu nebude môcť byť doručený. O tom bude kupujúci po vykonaní objednávky informovaný.
2.3. Ponuka tovaru prostredníctvom webového rozhrania obchodu nie je právne záväzným návrhom na uzavretie zmluvy v zmysle § 43a zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“). Ide len o výzvu kupujúcim k zaslaniu záväzného návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.4. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. Podmienky dodania tovaru do zahraničia sú uvedené odlišne. Informácie so nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru sú uvedené na týchto stránkach: https://www.floki.sk/vseobecne obchodne-podmienky.pdf.
2.5. Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o: objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu); spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru; informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru; identifikačné a kontaktné údaje kupujúceho (ďalej spoločne len ako „objednávka“).
2.6. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil. Kupujúci tak má možnosť zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky a odstraňovať z elektronického nákupného košíka jednotlivé položky. Kupujúcemu sa zobrazí najmä všetok tovar uložený v nákupnom košíku, cena tohto tovaru, množstvo jednotlivých položiek (kusov), súčet ceny všetkého tovaru uloženého v nákupnom košíku a náklady na dopravu objednávaného tovaru; ceny tovaru sa zobrazujú jednak ako ceny bez DPH a zároveň ako ceny vrátane DPH.
2.7. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje predávajúcemu, že súhlasí s obchodnými podmienkami uvedenými na stránkach internetového obchodu predávajúceho. Kupujúci je povinný uviesť v objednávke len správne a aktuálne údaje. Údaje uvedené v objednávke sú preto predávajúcim považované za správne. Odoslanie objednávky je návrhom kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.8.Automatický systém predávajúceho bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom rozhraní či v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho"). Prílohou potvrdzujúceho e-mailu je text týchto obchodných podmienok. Pokiaľ kupujúci zadal chybnú elektronickú adresu kupujúceho, v dôsledku čoho mu potvrdenie objednávky nemôže byť doručené, je predávajúci oprávnený objednávku stornovať.
2.9. Potvrdenie prijatia objednávky podľa čl. 2.8 nie je uzatvorením kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká až okamihom doručenia potvrdenia o odoslaní tovaru, ktoré predávajúci doručí na elektronickú adresu kupujúceho. Súčasťou tohto potvrdenia je aj formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
2.10. Predávajúci je vždy oprávnený pred doručením potvrdenia o odoslaní tovaru v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladaná výška nákladov na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky) alebo spresniť či zmeniť podmienky dodania tovaru alebo spôsobu úhrady kúpnej ceny oproti objednávke. V prípade, ak so zmenou podmienok kupujúci nebude súhlasiť, k uzavretiu kúpnej zmluvy nedôjde.
2.11. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný zo závažných dôvodov uzatvoriť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili svoje povinnosti voči predávajúcemu.
2.12. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám a berie na vedomie, že výška týchto nákladov môže závisieť od podmienok internetového alebo telefonického pripojenia využívaného kupujúcim.
2.13. Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takomto prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu, ak už bola uhradená, bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
III CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
3.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- v hotovosti alebo platobnou kartou na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
- bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho uvedený v objednávke (ďalej len „účet predávajúceho“);
- bezhotovostne platobnou / kreditnou kartou cez internetové rozhranie.
3.2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené vyslovene inak, kúpnou cenou sa ďalej rozumie kúpna cena spoločne so všetkými nákladmi a poplatkami spojenými s balením a dodaním tovaru.
3.3. V prípade platby v hotovosti na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 1 dňa odo dňa doručenia potvrdenia prijatia objednávky podľa čl. 2.8 týchto obchodných podmienok.
3.4. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
3.5. Predávajúci je oprávnený, okrem iného v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky podľa čl.2.10, požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
3.6. Prípadné rôzne druhy zliav z kúpnej ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu, nemožno vzájomne kombinovať a zľavu individuálne poskytnutú konkrétnemu zákazníkovi je možné uplatniť len na nezľavnený tovar.
Daňový doklad – faktúru predávajúci vystaví a zašle kupujúcemu v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho, prípadne v listinnej podobe spoločne s tovarom.
IV ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY BEZ UVEDENIA DÔVODU
4.1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, je v súlade s § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 102/2014 Z. z.“) oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu do štrnástich (14) dní
- odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou s výnimkou dopravcu; ▪ odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, ak sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene;
- odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov.
4.2. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, berie na vedomie, že v súlade s § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. nie je oprávnený odstúpiť podľa predchádzajúceho bodu 4.1 od kúpnej zmluvy najmä,
- ak bol dodaným tovarom, popr. jeho neoddeliteľnou súčasťou zvukový záznam, obrazový záznam, zvukovoobrazový záznam alebo počítačový softvér predávaný v ochrannom obale a kupujúci porušil jeho pôvodný obal;
- ak bol predmetom kúpy tovar upravený podľa priania kupujúceho alebo určený osobitne pre jeho osobu, ako aj tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze alebo zníženiu akosti;
- ak bol dodaný tovar nenávratne zmiešaný s iným tovarom;
- ak bol tovar dodaný v uzavretom obale, avšak kupujúci ho z obalu vybral a z hygienických dôvodov alebo z dôvodu ochrany zdravia nie je možné tovar vrátiť.
4.3. Odporúčaným spôsobom odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku 4.1 je písomné odstúpenie, odoslané buď bežnou poštou na adresu predávajúceho (THE BRICKS s.r.o., Štôla 138, 05937 Štôla, Slovenská republika), alebo prostredníctvom elektronického formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy dostupného na https://floki.sk/vratenie-a-vymena-tovaru/. V odstúpení odporúčame kupujúcemu uviesť svoje meno a priezvisko, číslo objednávky a dátum odoslania objednávky (dátum nákupu). Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy je dostupný na https://floki.sk/vratenie-a-vymena tovaru/.
4.4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 4.1 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Kupujúci je povinný tovar zaslať predávajúcemu do štrnástich (14) dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Kupujúci je povinný tovar vrátiť nepoškodený a neopotrebovaný, so všetkým príslušenstvom a s kompletnými dokladmi (doklad o kúpe, návod, záručný list) a v pôvodnom obale (obzvlášť v prípade topánok). Kupujúci je povinný zaslať tovar na adresu predávajúceho uvedenú vyššie v čl. 4.3.
4.5. Potom, čo kupujúci vráti tovar podľa čl. 4.4 obchodných podmienok, je predávajúci oprávnený vykonať preskúmanie vráteného tovaru, najmä za účelom zistenia, či vrátený tovar nie je poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný.
4.6. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 4.1 obchodných podmienok vráti predávajúci kupujúcemu do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kúpnu cenu vrátane už uhradených nákladov na dopravu tovaru zodpovedajúcu predávajúcim ponúkanému najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim, inak na účet, z ktorého kupujúci uhradil kúpnu cenu tovaru.
4.7. Predávajúci však bez ohľadu na lehotu uvedenú v článku 4.6 nie je povinný zaslať peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu bude vrátený tovar doručený na adresu predávajúceho uvedenú v čl. 4.3, popr. než mu kupujúci preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
4.8. Náklady na vrátenie tovaru nesie kupujúci, a to aj v prípade, ak tento tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou cestou.
4.9. Kupujúci nezodpovedá v súvislosti s odstúpením od kúpnej zmluvy podľa čl. 4.1 za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom spôsobom, ktorý je nutný k zisteniu povahy a vlastnosťami tovaru vrátane jeho funkčnosti. Avšak v prípade, že tovar predávajúcemu bude doručený poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný a ak toto poškodenie, opotrebenie či čiastočné spotrebovanie vzniklo v dôsledku nakladania s tovarom inak, ako je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti, zodpovedá kupujúci predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru ním spôsobené. Predávajúci je v takomto prípade oprávnený započítať svoj nárok zodpovedajúci zníženiu hodnoty tovaru proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny tovaru.
4.10. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy spotrebiteľom, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosti a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
4.11. Celý tento článok 4 sa neuplatňuje na kúpnu zmluvu, ktorá bola uzavretá s kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka, hoci je v potvrdení o odoslaní tovaru podľa čl. 2.9. všetkým kupujúcim odoslaný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Kupujúci, ktorí nie sú spotrebiteľmi, sú od kúpnej zmluvy oprávnení odstúpiť len z dôvodov stanovených príslušnými právnymi predpismi.
V PREPRAVA A DODANIE TOVARU
5.1. Spôsob doručenia tovaru si volí kupujúci z možností uvedených vo webovom rozhraní obchodu. Predávajúci sa zaväzuje odoslať tovar kupujúcemu čo najskôr, ako to bude možné.
5.2. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. Ak neprevezme kupujúci tovar pri dodaní, zodpovedá za škodu, ktorú tým predávajúcemu spôsobí, predávajúci je ďalej oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
5.3. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke alebo inak dohodnuté, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
5.4. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený.
5.5. Kupujúci je taktiež povinný skontrolovať fyzicky všetok dodaný tovar, a ak nesie nejaké známky poškodenia, okamžite kontaktovať predávajúceho.
5.6. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané. Výška dopravného a ďalšie informácie o podmienkach dodania tovaru sú uvedené na týchto stránkach: https://floki.sk/objednavka/krok-1/.
VI REKLAMAČNÝ PORIADOK
6.1. Tento Reklamačný poriadok bol spracovaný v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a vzťahuje sa na tovar zakúpený kupujúcimi v internetovom obchode predávajúceho prevádzkovanom prostredníctvom webovej stránky https://www.floki.sk/. Reklamačný poriadok vysvetľuje obsah, rozsah, podmienky a trvanie zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného v internetovom obchode Floki.sk vrátane podmienok uplatnenia a vybavenia reklamácií.
6.2. Reklamačný poriadok je určený kupujúcim – spotrebiteľom, t.j. fyzickým osobám, ktoré si v internetovom obchode zakúpia tovar a pri kúpe tovaru nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Každý kupujúci (vrátane kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi) je pri uplatnení reklamácie tovaru povinný postupovať podľa čl. 6.9; tým nie sú dotknuté ďalšie povinnosti pri uplatnení nárokov zo zodpovednosti za vady, ktoré kupujúcemu vyplývajú z príslušných právnych predpisov. Výlučne na kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, sa potom vzťahuje článok 6.8.
6.3. Tovarom sa rozumie vec zakúpená v internetovom obchode Floki.sk, pričom hlavné vlastnosti tovaru sú uvedené pri jednotlivých položkách v popise tovaru.
6.4. Práva v prípade vád tovaru
6.4.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal, má tovar vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu zmluvy alebo podľa toho, čo účastníci dojednali, a že tovar nemá právne vady.
6.4.2. Za vadu tovaru sa považuje dodanie tovaru, ktorý nemá ktorúkoľvek z požadovaných vlastností uvedených v čl. 6.4.1.
6.4.3. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia veci, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí, ak to neodporuje povahe veci alebo ak predávajúci nepreukáže opak.
6.5. Kedy kupujúci nemá nároky z vád tovaru
6.5.1 Predávajúci nenesie zodpovednosť:
- za vady tovaru predávaného za nižšiu cenu, pre ktoré bola nižšia cena tohto tovaru dohodnutá;
- za vady vzniknuté použitím alebo opotrebovaním tovaru pri použitom tovare; ▪ za zmenu vlastností tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku opotrebovania tovaru, nesprávneho používania alebo používania v rozpore s účelom, na ktorý je daný tovar určený, nevhodnej či zanedbanej údržby alebo nesprávneho zásahu zo strany kupujúceho;
- za vady, ktoré boli po prechode nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru nakupujúceho spôsobené vonkajšími udalosťami alebo konaním či opomenutím osôb odlišných od predávajúceho.
6.6. Na čo má kupujúci – spotrebiteľ nárok v prípade vadného tovaru
6.6.1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
6.6.2. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za tovar bez vád, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
6.6.3. Ak ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vád, má kupujúci právo požadovať buď výmenu Tovaru za tovar bezchybný alebo môže od kúpnej zmluvy odstúpiť.
6.6.4. Ak ide o vady neodstrániteľné, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru. Pri poskytovaní zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia tovaru, dĺžke jeho užívania a k možnostiam ďalšieho užívania.
6.6.5. Kupujúci má práva uvedené v bode 6.6.3 aj v prípade, ak
- ide síce o odstrániteľné vady, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať;
- vybavenie reklamácie nebolo vykonané v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
6.7. Lehota na uplatnenie nároku z vadného tovaru pre kupujúceho – spotrebiteľa
6.7.1. Kupujúci je povinný práva zo zodpovednosti za vady uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo zo zodpovednosti za vadu, ktorá sa vyskytne na tovare v záručnej dobe, ktorá je dvadsať štyri (24) mesiacov od jeho prevzatia. To platí aj v prípade, že kupujúci nedostal žiadny záručný list alebo iné vyhlásenie.
6.7.2. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky podľa čl. 6.7.1. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky. Osobitná záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť tovaru. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
6.7.3. Ak určuje kúpna zmluva a vyhlásenie o záruke podľa čl. 6.7.2 rôzne záručné doby, platí doba z nich najdlhšia, ibaže by si inú záručnú dobu predávajúci a kupujúci výslovne dojednali. Ani dojednania o kratšej záručnej dobe však nič nemenia na tom, že kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady v dobe podľa čl. 6.7.1, pričom skrátenie tejto doby je neúčinné (neprihliada sa k nemu).
6.7.4. Rovnaké účinky ako výslovné vyhlásenie o záruke podľa čl. 6.7.2 má aj vyznačenie záručnej doby dlhšej ako 24 mesiacov na predanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru alebo v reklame alebo ustanovenie dlhšej záručnej doby v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
6.7.5. Ak sa vybaví reklamácia opravou tovaru, predlžuje sa záručná doba o čas od uplatnenia práva na odstránenie vady do doby, kedy je kupujúci povinný opravený tovar prevziať. Ak je reklamácia vyriešená výmenou vadného tovaru za nový, začne bežať záručná doba znovu od prevzatia tovaru.
6.8. Práva z vadného plnenia kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom
6.8.1. V prípade kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, a právny vzťah založený kúpnou zmluvou má povahu obchodného záväzkovo právneho vzťahu, sa práva a povinnosti zmluvných strán, vrátane zodpovednosti za vady predávajúceho, spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov (ďalej len„Obchodný zákonník“).
6.9. Ako reklamovať vadný Tovar
6.9.1. Reklamácia (oznámenia) vád Tovaru
6.9.1.1. Kupujúci je povinný reklamovať (oznámiť) vady tovaru na poštovej adrese predávajúceho uvedenej v čl. 6.10. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený pre opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy.
6.9.1.2. Kupujúci je povinný reklamovaný tovar zaslať späť predávajúcemu, popr. inému podnikateľovi určenému k oprave, spoločne s reklamáciou, a ak to nie je možné, bez zbytočného odkladu po tom, čo odošle reklamáciu. Doba, počas ktorej sa kupujúci nachádza v omeškaní s odoslaním tovaru predávajúcemu, sa nezapočítava do lehoty na vybavenie reklamácie podľa čl. 6.9.3.1.
6.9.1.3. Kupujúci je povinný reklamovaný tovar pripraviť k preprave tak, aby pri nej nedošlo k ďalšiemu poškodeniu tovaru a prípadne tovar označiť podľa jeho povahy (krehké, atď.). Nebezpečenstvo škody na veci nesie až do jej doručenia predávajúcemu kupujúci.
6.9.1.4. Ak vykazuje tovar podľa uzatvorenej kúpnej zmluvy zjavné nedostatky (napríklad porušený transportný obal) už pri preberaní tovaru, má kupujúci právo tovar neprevziať. V takom prípade bude tovar zaslaný späť predávajúcemu. Ten má povinnosť nedostatky odstrániť a tovar kupujúcemu odoslať znovu v čo najkratšom možnom termíne.
6.9.1.5. Pri reklamácii tovaru v Internetovom obchode Floki.sk je kupujúci povinný v reklamácii uviesť číslo objednávky, meno a priezvisko a e-mailovú adresu zadanú pri objednávaní tovaru, prípadne k reklamácii priložiť doklad o kúpe tovaru vydaný predávajúcim, ktorý obsahuje tieto údaje. Bez uvedenia požadovaných údajov alebo predloženia dokladu o kúpe nemusí byť tovar k reklamácii prijatý.
6.9.2. Postup pri uplatnení nároku na bezplatné odstránenie vady tovaru
6.9.2.1. V prípade, že kupujúci využije svoje právo vyžadovať odstránenie vád tovaru opravou a v záručnom liste je pre účely záručných opráv tovaru určený podnikateľ odlišný od predávajúceho, ktorého sídlo či miesto podnikania je v rovnakom mieste ako v prípade predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na záručnú opravu u podnikateľa uvedeného v záručnom liste. Tieto informácie možno prípadne nájsť v dokumente, ktorý nahrádza záručný list.
6.9.3. Vybavenie reklamácie Predávajúcim
6.9.3.1. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak to nie je možné, bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
6.9.3.2. O výsledku vybavenia reklamácie kupujúceho – spotrebiteľa je predávajúci povinný spísať v zmysle § 18 ods. 9 zákona o ochrane spotrebiteľa reklamačný protokol, obsahujúci aspoň:
- dátum uplatnenia reklamácie (dátum prijatia vytknutia vád);
- dôvody reklamácie;
- spôsob vybavenia reklamácie požadovaný spotrebiteľom;
- výsledok prehliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo jeho zmluvným partnerom (výrobcom alebo distribútorom tovaru);
- zdôvodnenie oprávnenosti a spôsob jej vybavenia (opravy alebo výmeny tovaru); ▪
- zdôvodnenie zamietnutia reklamácie.
6.9.3.3. Reklamačný protokol je predávajúci povinný zaslať kupujúcemu písomne na jeho adresu, uvedenú v oznámení reklamovaných chýb. Predávajúci sa s kupujúcim môže dohodnúť na zaslaní reklamačného protokolu e-mailom na e-mailovú adresu kupujúceho.
6.9.3.4. Povinnosť spísať reklamačný protokol sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
6.9.3.5. Kupujúci je povinný vyzdvihnúť si reklamovaný tovar najneskôr do jedného mesiaca od uplynutia času, kedy mala byť reklamácia vybavená, a ak bola vybavená neskôr, do jedného mesiaca od vyrozumenia o jej vybavení, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak. Ak si nevyzdvihne kupujúci reklamovaný tovar v uvedenej lehote, vzniká predávajúcemu nárok na skladné vo výške, ktoré osobitne určí predávajúci a včas kupujúceho upozorní, začínajúc prvým dňom, keď uplynula lehota na vyzdvihnutie reklamovaného tovaru.
6.9.3.6. V prípade, že si kupujúci nevyzdvihne reklamovaný tovar ani po uplynutí 6 mesiacov po tom, čo ho predávajúci informoval o vybavení reklamácie, je predávajúci oprávnený nevyzdvihnutý tovar predať, na čo upozorní kupujúceho v rámci vyrozumenia o vybavení reklamácie, alebo neskôr. Na svojpomocný predaj sa použije § 534 ods. 2 Obchodného zákonníka. Ak je reklamovaný tovar nepredajný alebo značne poškodený, je predávajúci oprávnený po uplynutí lehoty 6 mesiacov tento tovar zničiť alebo vyhodiť.
6.10. Adresa predávajúceho
6.10.1. Poštová adresa pre reklamácie kupujúcich:
THE BRICKS s.r.o.,
Hodžova 5070, Stráže
05801 Poprad Slovenská republika
6.11. Alternatívne riešenie sporov
6.11.1. Podľa § 3 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, právo obrátiť sa za účelom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v Slovenskej republike v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov Slovenská obchodná inšpekcia alebo oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa tohto zákona.
6.11.2. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
VII INÉ PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
7.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru prevzatím tovaru.
7.2. Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu.
7.3. Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné užívať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.
7.4. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 2 písm. s) zákona o ochrane spotrebiteľa zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
7.5. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webovej stránky alebo v dôsledku použitia webovej stránky v rozpore s ich určením.
7.6. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo obrátiť sa za účelom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa článku 6.11.
VIII OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV A ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ
8.1. Zásady spracovania osobných údajov kupujúcich sú uvedené tu: https://www.floki.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov.pdf.
IX DORUČOVANIE
9.1. Ak nebude dohodnuté inak, všetky oznámenia súvisiace s kúpnou zmluvou musia byť druhej zmluvnej strane doručené buď písomne, a to elektronickou poštou alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa výberu odosielateľa) alebo osobne. Kupujúcemu bude korešpondencia zasielaná na adresu elektronickej pošty alebo korešpondenčnej adresy uvedenej v objednávke.
X ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
10.1. Kupujúci má možnosť oznámiť predávajúcemu prípadné sťažnosti v písomnej forme, popr. elektronicky prostredníctvom e-mailu na elektronickú adresu predávajúceho. Predávajúci si však vyhradzuje právo nereagovať na sťažnosti tretích osôb, ktoré neuzavreli s predávajúcim kúpnu zmluvu.
10.2. Ak nie je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, spokojný s vyriešením sťažnosti či reklamácie zo strany predávajúceho, popr. ak nechce vôbec komunikovať s predávajúcim, je oprávnený obrátiť sa so svojimi sťažnosťami na príslušný orgán dohľadu, ktorým je v Slovenskej republike Slovenská obchodná inšpekcia (SOI).
10.3. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia a činnosť predávajúceho nepodlieha inému povoleniu. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.
10.4. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
10.5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná kupujúcemu.
10.6. Kontaktné údaje predávajúceho:
Adresa pre doručovanie: THE BRICKS s.r.o., Hodžova 5070, Stráže, 058 01 Poprad, Slovenská republika Adresa elektronickej pošty: info@floki.sk
Telefón: +421 948 693 523
10.7. Tieto obchodné podmienky vstupujú do platnosti a nadobúdajú účinnosť dňa 1.6.2020
XI SPRACÚVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV NA ÚČELY PROGRAMU OVERENÉ ZÁKAZNÍKMI
11.1. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.